Vilkår og betingelser

1. Firma
www.neptunlekeland er levert av Neptun Lekeland AS, organisasjonsnummer [Orgnr]. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.
Kontakt informasjon
Telefon nummer: 97928000
Epost adresse: post@neptunlekeland.no
Juridisk adresse:
 
 
2. Priser
Alle priser vises i Norske kroner og er inkludert MVA. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter.
 
3.1 Betaling
Betaling skjer ved den valgte betalings i kassa. Betalingsmåten levert av Bambora og vi tilbyr kortbetaling, Vipps betaling og faktura.
 
3.2.1 Faktura & delbetaling
I samarbeid med Collector Bank tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Collector Bank.
Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på bill.lindorff.no og søke om en delbetalingsavtale.
For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.
En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Collector Bank, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

3.2.2 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling
Collector Bank (tidligere Lindorff/Lowell) kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt kundeservice via e-post på bill@lowell.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00

3.2.3 Pris
En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 14 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.
 
4. Frakt
En frakt kostnader av [Beløp] NOK vil bli lagt til alle bestillinger
 
4.1 Leveringsmetoder
Vi leverer varene med [Transporttjeneste]
 
4.2 Leveranser
Ordrer plassert før 12.00 behandles på samme dag og leveres vanligvis i løpet av 1-3 dager. Leveransen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling
 
4.3 Skadede varer og reklamasjonsrett
Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller feil. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via [Link eller epost] for videre instruksjoner. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

5. Angrerett
Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Angreretten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er i det vesentlige uforandret. Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Når du benytter deg av angrerett betaler du selv returfrakten
Hvis du benytter din rett til å heve kjøp, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene.
 
Se også forbrukerrådet eller lov om fjernsalg.
 
6. Personvern, sikkerhet og personopplysninger
I forbindelse med bestillingen, godtar du av vi lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Vi vil ikke dele dine personlige informasjon til tredjepart.
 
7. Kontakt & Support
Kontakt og support vil du finne HER

8. Cookies
En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre logg-inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg
 
9.1 Force majeure
Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen
 
9.2 Endring av kontrakts
Etter at du som kunde har gjort et kjøp har vi har ikke rett til å endre vilkårene i det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt
 
9.3 Klager
Ved klage, vennligst kontakt oss på [Link eller epost]
 
9.4 Tvister og lover
Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol

10. Betaling og sikkerhet
Ved betaling med kort blir kjøpesummen reservert din konto når bestilling sendes. Summen blir trukket automatisk fra kontoen når gavekort, booking og medlemskap kjøpes. Det er trygt å handle med kort, all informasjon om ditt kortnummer blir kryptert ved overføring, på samme måte som ved betaling i en ordinær betalingsterminal i butikk. Kunden har mulighet til å bestille kort på nett mot faktura, men må betale fakturaen før gavekortene settes i produksjon.

11. Frakt, ekspedisjon og levering
Posten benyttes som transportør. 
Mangler eller feil på forsendelsen.
Etter mottak av gavekortet/gavekortene er det ditt ansvar umiddelbart å undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen og om det ellers er feil eller mangler i leveransen.
Melding om feil og mangler ved produktene må sendes skriftlig via e-post: post@neptunlekeland.no Dette må skje innen rimelig tid etter at feilen eller mangelen ble oppdaget.

12. Mangler eller feil på forsendelsen.
Etter mottak av gavekortet/gavekortene er det ditt ansvar umiddelbart å undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen og om det ellers er feil eller mangler i leveransen. Melding om feil og mangler ved produktene må sendes skriftlig via e-post: post@neptunlekeland.no Dette må skje innen rimelig tid etter at feilen eller mangelen ble oppdaget.

13. Info om hvordan man kan avbryte medlemskapet
Du kan når som helst avslutte ditt medlemskap. Det vil ikke bli refundert dersom medlemskapet avsluttes senere enn 14 dager etter at du meldte deg inn og mottok informasjon om medlemskapet, herunder de opplysningene som kreves etter angrerettloven § 8, jf. angrerettloven § 11 1. ledd. Ta kontakt på telefon 97928000 eller epost: post@neptunlekeland.no
Når du registrerer deg som medlem hos Neptun Lekeland godkjenner du behandlingen av dine person- og kjøpsopplysninger i henhold til personopplysningsloven §§ 8 og 9 og medlemsreglene som angitt ovenfor samt mottak av e-post, SMS og post fra Neptun Lekeland. Om samtykket for mottak av e-post, SMS og post trekkes tilbake vil oppdatering i databasen skje etter 24 timer.